Autor |
Wiadomość |
piotrek |
Wysłany: Nie 1:07, 15 Maj 2016 Temat postu: |
|
dopiero teraz przeczytalem to wyżej , czyli ile stup (kroków) trzeba na sekunde stawiac aby bezpiecznie zlapac pocisk w zeby |
|
|
Piotrek |
Wysłany: Nie 0:51, 15 Maj 2016 Temat postu: predkosc i jego jednostki |
|
343.2 metres per second (1,126 ft/s; 1,236 km/h - predkosc rozchodzacego sie dzwieku
zapewne fps jest to predkosc poczadkowa w km/godzine a ktos se poprostu kiedys wpisal fps i tak juz zostalo , pozdrawiam |
|
|
Gość |
Wysłany: Czw 1:05, 29 Gru 2011 Temat postu: |
|
Panowie i panie,odpowiedź macie gotową.Już w zdaniu ,,Feet Per Secounde " jak to napisał gość ,co oznacza stopy na sekundę.Wystarczy teraz zamienić stopy na metry i policzyć jaka jest prędkość w metrach na sekundę. |
|
|
tereo |
Wysłany: Nie 16:25, 08 Maj 2011 Temat postu: 250m/sek |
|
Cytat: | Mam pytanie 250 m/s ile to fps i czy są takie bronie które mają aż tyle |
Moja slavia 634 - crosman pointed'em wywala 260 m/sek (853FPS) czyli energia około 16J a i to nie za wiele..choc wystarczy by na 120 metrów celnie strzelać dalej tez idzie aby doty się kończą jak zero w lunecie na 25 metrów.. |
|
|
blaz |
Wysłany: Nie 0:11, 08 Maj 2011 Temat postu: witaj |
|
Mam pytanie 250 m/s ile to fps i czy są takie bronie które mają aż tyle |
|
|
Gość |
Wysłany: Nie 9:39, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
FPS = Feet Per Second = Stopy na Sekunde. |
|
|
Gość |
Wysłany: Sob 21:48, 07 Lis 2009 Temat postu: |
|
tarcie ma wplyw co najwyzej na zasieg strzalu a nie na energie kinetyczna pocisku w momencie wystrzalu.
osobiscie uwazam ze podawanie parametru fps czy mps moja sie z celem bo zawsze bedzie uzaleznione od masy uzytych kulek. Najelepiej podawac energie kinetyczna a wtedy kazdy moze przeliczyc sobie predkosc wylotowa i zasieg (w przyblizeniu). |
|
|
Gość |
Wysłany: Czw 17:52, 01 Paź 2009 Temat postu: |
|
panowie ale wzór 0,5 m* v*v odnosi się do ruchu bez tarcia
a im większa masa pocisku i prędkość to tym większy opór |
|
|
Przemek |
Wysłany: Sob 11:32, 05 Wrz 2009 Temat postu: |
|
przecież nie napiszą 0,95 J tylko pisza w przyblizeniu !! |
|
|
Szyman |
Wysłany: Śro 15:25, 29 Kwi 2009 Temat postu: fps |
|
byk-seba napisał: | Wzór ładny ale jak odnieść go do tych przykładowych linków ???
|
Żeby nie było niedomówień pokażę jak to obliczyć:
Jak już kolega wyżej napisał to wzór na Ek to:
Ek= 1/2*m*v^2
Teraz wystarczy pod Ek podstawić energię jaką podają nam w sklepach a pod "m" masę kulki, dzięki czemu będziemy mogli obliczyć jej prędkość wylotową.
Przyjmując, że Ek = 1J
1J= 1/2*0.0002kg*V^2 (na kulkach 0,2g)
V^2= 1/0.0001
V^2= 10000
V = Pierwiastek z 10000
V= 100m/s
czyli 330fps
Tutaj widzimy zależność prędkości od masy kulki, czytaj: im większa masa tym mniejsza prędkość
Zatem prędkości podane w tych sklepach są mniej więcej prawidłowe ^^ |
|
|
byk-seba |
|
|
Beacri |
Wysłany: Pon 12:14, 13 Kwi 2009 Temat postu: |
|
Trochę się nie zgadzam.
Zgodnie ze wzorem, ze Energia kinetyczna jest równa:
E=0,5*m*v^2
gdzie:
m - masa w kg
v - prędkosć w m/s
to mamy :
60m/s - 0,36J
100m/s - 1J
150m/s - 2,25J |
|
|
Gość |
Wysłany: Sob 14:38, 31 Sty 2009 Temat postu: |
|
Anonymous napisał: | A tajemniczy parametr fps to może po prost stopa na sekundę? |
To chyba oczywiste |
|
|
Gość |
Wysłany: Nie 17:25, 25 Sty 2009 Temat postu: |
|
Zara, ale J to chyba dżul (jednostka energii), więc jak dwa razy większa prędkość, to powinno być cztery razy więcej dżula. A tajemniczy parametr fps to może po prost stopa na sekundę? |
|
|
byk-seba |
Wysłany: Nie 13:29, 23 Mar 2008 Temat postu: 100 m/s ile to fps ??? |
|
Na początek pytanie które nie dawało mi spokoju już od pierwszych dni przygody z ASG i bronią 100 m/s ile to jest fps
i jak tu teraz dokonać porównania dwóch ganów.
Jak już zauważyliście przeglądając e-sklepy parametry odnośnie siły strzału podawane są naprzemiennie w J, m/s lub fps jednak nigdzie nie znalazłem jednoznacznego przelicznika, pewnie dlatego że pomiary uzależnione są od metody ich wykonania oraz od sprzętu (miernika) w nich wykorzystanego.Jedyne co pozostaje niezmienne to że do pomiaru stosuje sie kulki 0,20g.
Zirytowany cała sytuacją samemu postanowiłem sprawdzić jaki będzie przelicznik. Porównując parametry techniczne podawane na różnych stronach odnoszące sie do tych samych egzemplarzy broni doszedłem do następujących wyników.
UWAGA !!! Wyliczone wartości są tylko zbliżone do rzeczywistych i maja na celu ułatwienie porównań poszczególnych egzemplarzy broni.
Najczęściej podawanymi parametrami są m/s i fps je uznamy za podstawę naszych wyliczeń.
100 m/s * 3,3 = 330 fps
100 m/s * 0,011 = 1,1 J
300 fps : 3,3 = 90,9 m/s
300 fps : 300 = 1 J
Parametry podawane w J są najmniej precyzyjne najczęściej podawane przy w tanich replikach,
1J po zaokrągleniu to zakres wartości pomiędzy 270-330 fps
Poniżej zamieszczam tabelkę z przeliczeniem podstawowych wartości:
200 fps = 60,6 m/s = 0,6 J
250 fps = 75,7 m/s = 0,8 J
300 fps = 90,9 m/s = 1,0 J
350 fps = 106,1 m/s = 1,2 J
400 fps = 121,2 m/s = 1,3 J
450 fps = 136.4 m/s = 1,5 J
500 fps = 151,5 m/s = 1,7 J
No i się rozpisałem Jeżeli ktoś zna lepszy pomysł na przeliczanie lub jeżeli moje wyliczenia są błędne proszę o opinie na forum |
|
|